QÜESTIONS AUDIVISUALS

Per l’alumnat de batxillerat, després del confinament del curs passat i de començar un nou  curs ple incerteses ha fet que moltes de les preguntes fonamentals sobre temes que els  preocupen i els amoïnen tornessin a primer pla. L’activitat educativa que es presenta a  continuació parteix doncs de la necessitat d’aquest curs de revisar una sèrie de conceptes que  durant la pandèmia s’han repensat a través de la reflexió i la creació audiovisual. 

Què s’espera de nosaltres? De què tenim por? Com percebem el temps? Què està bé i què  malament?… 

Fomentant el pensament reflexiu, el treball cooperatiu, i el diàleg en definitiva es promou la  seva autonomia, la seva capacitat de comprendre i d’actuar en el món i fomentar una mirada  crítica cap a l’univers visual que ha configurat part del seu aprenentatge dotant-los de  compromís com a consumidors i productors que són. 

El coneixement neix quan les persones es posen a reflexionar de manera crítica i rigorosa  sobre les qüestions que ara s’han posat a primer pla, emprant termes generals i abstractes,  així com arguments racionalment vàlids, que permeten entendre millor la realitat i orientar nos-hi. Per exemple, preguntar-nos «què és l’art?», «què és el bé i el mal?» o «què és el  temps?» engendra un coneixement, perquè cada persona posseeix uns coneixements previs  i molts d’ells han estat configurats o apresos a través del nostre univers visual. 

La necessitat d’estimular una actitud reflexiva i crítica davant les idees i davant la visió del  món que ens imposen els poders establerts i els mitjans de comunicació de massa dels quals  n’hem passat a dependre aquests darrers temps (Internet, productes d’entreteniment, xarxes  socials…) ens ha permès elaborar bones argumentacions, fomentant l’hàbit de repensar les  conviccions amb bones raons que qualsevol altra persona pugui entendre la qual cosa és  imprescindible per a avançar en la recerca de la veritat i resoldre els problemes de la millor  manera possible. 

Aquesta experiència també respon a la necessitat d’empoderar l’alumnat que implica oferir los coneixements i també donar-los la iniciativa, el temps i l’espai per que s’expressin. En  establir la relació dels contextos personals del seu media ambient amb els continguts  curriculars, es pot propiciar un efecte transformador en la vida de l’alumnat, cosa que fa que es reconeguin com a membres de la societat en què viuen i desenvolupin idees d’interacció  comunicativa responsable i compromesa. 

El resultat del procés són unes creacions audiovisuals fetes a partir d’exemples de la cultura  visual que han configurat la reflexió, i una revisió d’allò que en aquests moments ha  esdevingut una incertesa. 

https://drive.google.com/file/d/117d4jba0nZ3gKtOCxBEnvJdUBOn4o5uR/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1hh7AMSvHWhfuvASWjUDB4ERS5t7Hkdrr/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1NlzJ_wai6uBUa2t-Beax9qoOISrR5pZX/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Io-7b0v3OnEHyHHjA8326KvBNvUltcqR/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1P2C1E37ZOc7m7OYlVT_dVel4VInK1ZEZ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/10YJ7uJy0xOhMuO1J4rY4ItmGs4W6R7T9/view?usp=sharing

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s